Hoe wordt mijn bestelling verzonden ?

In bijna alle gevallen wordt uw bestelling als pakket verzonden in een extra verstevigende koker. Deze pakketen worden bezorgd door Post-NL.
Bestellingen die door de brievenbus passen (bijvoorbeeld stickers) worden als poststuk ( enveloppe ) verzonden met PostNL, bezorgdagen van pakketten zijn maandag t/m zaterdag tussen 08:00 en 18:00 uur, en voor brievenbuspost dinsdag t/m zaterdag tussen 08:00 en 18:00 uur.

 

Verzendproces Ultimate Tuning

  1. Nadat uw bestelling ons magazijn heeft verlaten, ontvangt u een verzendbevesting per e-mail met een PostNL Track & Trace code.
  2. Uw bestelling wordt samen met andere bestellingen door PostNL vanuit onze Nederlandse Magazijn en Duitse Magazijn naar een Nederlands PostNL sorteercentrum gebracht.
  3. Uw bestelling wordt samen met andere bestellingen door PostNL gescand, dit gebeurt ongeveer 12 tot 36 uur na het versturen van de verzendbevestiging.
  4. Na deze scan wordt uw Track & Trace code geactiveerd en kun je jouw bestelling online volgen op de website van PostNL.

 

Levering gemist ?

De bezorger van PostNL biedt de bestelling aan op het afleveradres. Mocht u niet aanwezig zijn tijdens de eerste bezorg poging dan ontvangt u hiervan een notificatie van PostNL. 

U kunt vervolgens op de website van PostNL kiezen uit drie opties:

  • Een nieuwe bezorgafspraak maken
  • De bestelling bij uw buren laten bezorgen
  • Of de bestelling bij een PostNL punt laten afleveren

Let op, de gewenste optie dient u voor 22.00 uur op de dag van de eerste bezorg poging aan te geven op de website van PostNL om op tijd verwerkt te worden.

Mocht u niet gebruik maken van de genoemde mogelijkheden, dan wordt uw bestelling de volgende bezorgdag weer aangeboden. Mocht u dan wederom de bestelling niet in ontvangst kunnen nemen, dan wordt de bestelling naar een PostNL punt gebracht waar u het gedurende drie weken af kunt halen alvorens het pakket retour wordt gestuurd naar Ultimate Tuning.

Als u bij het plaatsen van uw bestelling al weet dat u niet thuis zult zijn, dan kunt u uw bestelling ook op een ander adres laten afleveren. Meer informatie hierover vindt u hieronder :

 

Kan ik een alternatief afleveradres opgeven ?

Natuurlijk kunt u uw bestelling ergens anders laten bezorgen! Is uw bestelling niet voor uzelf, of bent u niet op uw eigen adres aanwezig om de levering in ontvangst te nemen? Dan kan u bij ons een ander afleveradres invullen waarop geleverd zal worden. Dit adres kunt u bij “stap 2” van de winkelwagen invullen. Wij passen het verzendetiket aan en zorgen dat het even snel aankomt op het adres wat u gekozen hebt. 

 

Geen verzendbevestiging ontvangen ?

Het kan zijn dat deze worden tegengehouden door de spamfilter van uw e-mailprogramma. Wij adviseren u uw spamfilter instellingen te controleren en zo nodig aan te passen. Mocht u er niet uit komen, neem dan contact op met onze klantenservice, wij helpen je graag verder.

 

Ik heb meerdere producten besteld, worden deze in één keer bezorgd ?

Wanneer u meerdere producten besteld hebt, streven wij ernaar om alles in 1 keer te versturen. De levertijd van de gehele bestelling is in dit geval gelijk aan die van het product met de langste levertijd. Wanneer een producten niet op voorraad is,  staat dit alvorens bij het product vermeld. 
Het is soms ook mogelijk dat er in overleg wordt besloten om het product na te leveren wanneer deze weer op voorraad is.
 

Hoeveel bedragen de verzendkosten ?

U betaald slechts 1 keer verzendkosten per bestelling, ongeacht het aantal producten. De verzendkosten worden automatisch berekend door onze webshop. U ziet het totaal in Uw winkelwagentje nog voordat u definitief de bestelling plaatst.

 

Waaruit bestaan de verzendkosten ?

Onze verzendkosten zijn niet alleen de kosten voor de porto of het bedrag van de pakketzegel of koerierskosten maar hierin zijn o.a. ook de kosten opgenomen van uw betaalwijze en bankkosten. Kosten die wij moeten maken om uw bestelling klaar te maken, in te pakken het verzendklaar maken en de verplichte 21% BTW over de verzendkosten. Het kan dus zijn dat u meer betaald dan de postzegel op uw enveloppe aan geeft ! 

In de meeste gevallen echter zijn de verzendkosten niet kosten dekkend en moeten wij meer betalen dan het bedrag dat wij van u ontvangen hebben, hiervoor zullen wij echter geen extra kosten aan u door belasten !

 

Welke garantie's krijg ik voor de levering ?

Wij hebben voor de levering van onze producten gekozen van betrouwbare, (inter)nationale leveranciers, zoals PostNL, UPS en DHL. Desondanks kan het voorkomen dat een levertijd niet wordt gehaald door de leverancier. Het is daarbij niet altijd gelijk duidelijk waar de oorzaak ligt van de late levering en soms is een pakket tijdelijk niet te traceren. Wij proberen altijd de oorzaak te achterhalen en het probleem op te lossen of u een alternatief aan te bieden. Omdat wij geen controle hebben over de operationele werkwijze van deze leveranciers kunnen wij hiervoor geen garantie nemen. Wij adviseren u daarom tijdig te bestellen en wat extra ruimte in te bouwen wanneer u een specifiek artikel op een bepaalde datum nodig dient te hebben.

 

© 2011 - 2017 Ultimate Tuning | sitemap | rss | webwinkel beginnen - powered by Mijnwebwinkel