Luchtbelletjes Voorkomen :

OMEGA-SKINZ Wrap Folie wordt geleverd met een speciale kleeflaag genaamd ICS™ luchtkanaalsysteem ( OS-ICS-21 ). De structuur van de luchtkanalen is zo bijzonder klein dat de luchtkanalen onzichtbaar zijn, enige aandacht is dan ooknodig.

De installateur dient dan ook voorzichtig en met de juiste druk de folie aan te rakelen. Wrappers zijn gewend om Wrap Folies juist voorzichtig aan te drukken, maar dat is niet de manier om de OMEGA SKINZ Wrap Folie aan te brengen.
Onjuiste druk kan kleine luchtbelletjes en strepen veroorzaken, maar geen zorgen ze zullen weer verdwijnen. Dit kan echter wel eenvoudig voorkomen worden, zorg ervoor dat u een middelharde rakel gebruikt i.c.m. een dunne buffer. 

 

Krasjes Voorkomen :

Krassen kunnen ontstaan in glanzende Wrap Folies bij het gebruik van de verkeerde buffers. Veel buffers zijn te hard of bevatten scherpe weefsels. Gebruik hiervoor dan ook alleen zachte buffers zoals van natuurlijk Alcantara, of een buffer welke geschikt is voor een natte applicatie met water en een beetje zeep.
 

Zijn OMEGA-SKINZ Wrap Folies stijver ?

Ja en Nee, in tegenstelling tot veel standaard Wrap Folies, voelt OMEGA-SKINZ voor sommige wrappers stijver en dikker. Dit klopt ook, maar is als boter zo zacht wanneer deze warm gemaakt wordt. Dit is onze visie hoe een wrappingfilm moet zijn. We wilden een folie maken die door een wrapper stabiel opgespannen kan worden op boten en jachten zonder dat de folie onnodig uitrekt op plaatsen waar je het niet zou willen.

Op auto’s en motoren precies hetzelfde. Wanneer een folie al van nature heel zacht is, zal deze makkelijk uitrekken en verkleuring laten zien op bijvoorbeeld een bumper, bij de rand van een motorkap of spoiler terwijl dat niet hoeft. Bij OMEGA-SKINZ maak je eenvoudig het gedeelte warm dat je wilt uitrekken en het laat zich als boter in of over elke vorm wrappen. Ook het feit dat onze films uit meerdere gietlagen bestaat, maakt de folie enigszins stijver. En nogmaals: met warmte is de stijfheid direct weg.

 

Zijn OMEGA-SKINZ Wrap Folies dikker?

Ja. De meeste wrappingfilms zijn 85 micron en bestaan uit één laag. OMEGA-SKINZ bestaat uit twee of zelfs drie lagen; afhankelijk van de kleur. 

 

Bestaat OMEGA-SKINZ uit meerdere lagen?

Dat is correct, OMEGA-SKINZ Wrap Folies zijn net zo is opgebouwd als autolak; met hetzelfde effect alsof er een blanke lak op zit. Dit kan glans of mat zijn. De folie bestaat dus uit een gegoten basislaag met daarop nóg een gegoten toplaag, die voor kleurdiepte zorgt. De folie wordt dus gegoten, opgerold en daarna weer in dezelfde machine gestopt om er nog een extra laag op te gieten. Sommige kleuren hebben zelfs drie(!) lagen, omdat een gebruikt kleurpigment bijvoorbeeld niet dekkend is. Denk dan aan de groene en gele kleurpigmenten. In dit geval wordt de folie driemaal gegoten: 1e laag wit, 2e laag bijv. geel, 3e laag transparant.

Let op: dit allemaal maakt de folie dus dikker en enigszins stijver. Maar met warmte is het als boter zo zacht.

 

Waarom hebben OMEGA-SKINZ Wrap Folies een grijs gekleurde lijmlaag?

Om de opaciteit en de kleur te waarborgen, ongeacht de kleur van de ondergrond. Veel folies van andere merken zijn dun en doorschijnend. Op een witte auto bijvoorbeeld, ziet blauw of geel er dan volledig anders uit dan op een zwarte auto. Om dit te voorkomen, gebruik je een grijze lijmlaag, zodat de kleur van de folie altijd gegarandeerd blijft. Het enige nadeel is dat aan de rand van de folie de grijze lijmkleur zichtbaar kan zijn. Wij hebben de keuze gemaakt dat de kleuruitstraling belangrijker is dan de grijze rand van de folie.

 

Sommige kleuren lijken geen luchtkanalen in de lijmlaag te hebben. Klopt dat?

Dat klopt, maar ze zijn er wel. Dit is het zgn. Invisible Channel System (ICS™). Deze minuscule luchtkanalen zorgen er voor dat de luchtkanalen niet zichtbaar zijn door de toplaag van de folie.

Wel dient de monteur rekening te houden dat lucht minder makkelijk weggerakeld kan worden, omdat de kleinere luchtkanaaltjes minder snel en makkelijk lucht kunnen transporteren. Goed aandrukken en overlappend rakelen is dan ook raadzaam.

 

Waarom krijg je (misschien) af en toe een klein luchtbelletje onder de folie?

Dit kan gebeuren bij de folies met het ICS™ lijmsysteem. Dit zijn de superkleine onzichtbare luchtkanalen. Lucht kan minder makkelijk en minder snel weg tijdens het rakelen en als je een klein stukje vergeet, sluit je een beetje lucht op tussen de delen die wel al aangedrukt zijn. Lucht zoekt een weg naar buiten en verzamelt zich, wat een belletje wordt van ongeveer 2-3mm. Let op: niet proberen weg te wrijven! Om het belletje zijn de luchtkanalen al gesloten. Gewoon aan de zijkant van het belletje met een bellenprikker of je mesje een klein gaatje prikken en daarna wegdrukken. That’s all.

 

Omkrullende randen voorkomen.

OMEGA-SKINZ kan bij randen de neiging hebben om te gaan krullen wanneer er spanning in de folie zit of niet goed is doodgeföhnd. (let op: de temperatuur van het post-heaten is 100 graden. Géén 90 graden). Je moet de spanning er dus uithalen.

Dit kan je eenvoudig voorkomen door de laatste 2cm van de rand los te houden, even goed warm maken zodat de folie zich kan relaxen, even laten afkoelen en daarna aanrakelen.

 

Lijmstrepen voorkomen.

Door het speciale productieproces krijg je nauwelijks lijmstrepen. Maar als je ze toch krijgt, heeft dit te maken met het feit dat je al rakelt terwijl de folie te warm is. Je krijgt dan sporen van je rakel in de lijmlaag die te zacht is geworden door de warmte. Zorg ervoor de folie dus koel is tijdens het rakelen. Dan heb je geen lijmstrepen.

 

 

© 2011 - 2024 Ultimate Tuning | sitemap | rss | webwinkel beginnen - powered by Mijnwebwinkel